Povinné testy na covid-19 evidujeme v aplikaci, kterou jsme si sami vyvinuli


18. května 2021
Oddělení RENOMIA Digital Services ji vytvořilo doslova za pár dnů. „Zadání na tuto aplikaci vzniklo v návaznosti na vládní nařízení z počátku března a my jsme jej dostali někdy 10. března,“ vzpomíná Pavla Žížalová z RDS. „Měli jsme několik možností, jak k němu přistoupit. Věděli jsme, že chceme, aby to bylo co nejjednodušší jak pro kolegy, kteří budou informace o svém testování zadávat, tak pro administrátory, kteří se systémem pracují,“ dodává Pavla.

Vše musí být zároveň zpětně dohledatelné, pokud by bylo potřeba cokoli k evidenci testování doložit a reportovat, a také flexibilní, aby bylo možné systém dále dle potřeby upravovat. Kolegové z RDS se rozhodli využít nástroje a aplikace, které již máme k dispozici, aby se vše maximálně urychlilo. Již 12. 3. tak mohli zadavatelkám, kolegyním Renatě Mühlheimové a Heleně Horákové, ukázat fungování testovací verze a připravit krátké školení pro asistentky poboček, které evidenci testování hlídají. Do ostrého provozu šla aplikace v pondělí 15. 3. 2021.

Negativní výsledek antigenního testu je nutnou podmínkou pro vstup do kanceláří RENOMIA a první verze aplikace zahrnovala automatické schválení každé žádosti. S ohledem na potřebu ohlídat maximální obsazenost kanceláří RENOMIA po celé ČR záhy do aplikace přibylo ještě schválení nadřízeným. Následně byl také zjednodušen způsob, jak může za kolegu, který na to zapomněl, vložit potvrzení o negativním testu do evidence administrátor. Ke konci dubna v naší aplikaci evidujeme přibližně 1 300 žádostí o návštěvu poboček. Aplikace je dostupná přes banner na home page intranetu nebo přímo na tomto odkazu Evidence testů covid-19.

Další články: