Pomáháme po ničivém tornádu na Moravě.
Stručný návod jak postupovat při škodě na majetku.
26. června 2021
Vážení klienti,
pokud Vás jakkoli postihlo tragické řádění živlů na jižní Moravě a v některých oblastech Česka, uděláme maximum proto, abychom Vám pomohli se s následky této události co nejlépe vypořádat. Nejdůležitější ze všeho je ochrana života a zdraví – věříme, že jste v pořádku a přikládáme návod, jak postupovat při řešení majetkových škod.
Jak postupovat v případě škody na majetku?
1. krok: zajištění bezpečnosti a pořízení fotodokumentace
- Zkontrolujte, zda jsou instalace el. energie, vody, případně plynu v pořádku. V případě pochybností uzavřete hlavní přívody.
- Zajistěte části, které hrozí zřícení nebo pádem.
- Pro zamezení dalších škod se pokuste poškozený majetek zajistit proti zatékání (např. provizorní zakrytí plachtou, přemístěním věcí na chráněné místo).
- Pořiďte fotodokumentaci rozsahu poškození. Zejména u věcí, které bude nutné zlikvidovat přednostně (např. věci nevratně poškozené vodou – koberce, pohovky, matrace, …), je fotodokumentace hlavním důkazem vzniku škody. Fotodokumentaci je vhodné provádět během sanací/oprav majetku průběžně.
2. krok: oznámení škody
- Všechny zjištěné škody nám prosím oznamte telefonicky na +420 226 219 945 nebo e-mailem na skody_mail@renomia.cz. Můžete také využít portál: https://contact.renomia.com. Specialista likvidace vyhodnotí situaci a bude Vás informovat o dalším postupu řešení pojistné události.
- Pokud nehrozí zvětšení škody nebo kontaminace, ponechte zničené věci k dispozici pro prohlídku škody specialistou likvidace RENOMIA, případně technikem pojistitele. S likvidací těchto věcí vyčkejte na pokyn specialisty likvidace RENOMIA nebo pojistitele.
- Zašlete nám seznam všech zničených a poškozených věcí s odhadem vzniklé škody.
- U poškozených věcí zajistěte odhad nákladů na opravu (cenová nabídka na opravu).
- V případě poškození nemovitosti postupujte ve shodě se závěry a doporučením statika, pokud rozsah poškození nemovitosti vyžaduje posouzení stavby s ohledem na narušení konstrukcí.
- V případě jakýchkoli nejasností neváhejte kontaktovat specialistu likvidace RENOMIA. Při jednání s pojišťovnou stojíme vždy na Vaší straně.
Jakmile od Vás obdržíme oznámení škody, postaráme se o nahlášení škody Vašemu pojistiteli. Po doložení fotodokumentace s rozsahem škody a odhadem nákladů na opravu nebo pořízení náhrady zajistíme výplatu zálohy na pojistné plnění a následně Vám pomůžeme s pojistitelem celou škodu dořešit.
Velice si vážíme Vaší důvěry a děkujeme, že jste naším klientem. Jednáme vždy ve Vašem zájmu a s upřímnou snahou být Vám spolehlivým partnerem v každé situaci. Jsme Vám kdykoli ochotně k dispozici.
Vaše RENOMIA